FANDOM

BiomeBannerBloodMoon

Blood Moon (pl.Krwawy Księżyc) - nocny event, w którym będziemy musieli mierzyć się z dwukrotnie większą ilością potworów.

Opis

Chwile po rozpoczęciu nocy może pojawić się komunikat "The Blood Moon is rising..." w lewym dolnym rogu ekranu, a muzyka ze zwykłej zmieni się w "Eerie" używanego w Underworld oraz gdy będziemy w pobliżu Meteorite.

Zaraz po wyświetleniu komunikatu księżyc i niebo przybierają barwy czerwone również woda będzie miała krwawy kolor.

Warunki pojawienia się Blood Moon

Każdej nocy jest szansa jedna na dziewięć gdy jeden lub więcej graczy ma przynajmniej 120 punktów życia.

Efekty

Wersja 1.2 wprowadza krwawy kolor wody. Zwierzęta takie jak Goldfish i Bunny będą zakażone. Istnieje szansa, że mniej więcej 1 na 70 Zombie będzie The Groom lub Doctor Bones. Blood Moon nie działa na podziemne potwory.

Strategie

Defensywa

Blood Moon powoduje podwojenie liczby potworów, które mogą napaść na nasz dom próbując zabić nas i naszych NPC oto proste sposoby obrony -

  1. Wykop dziurę 2x2 z przodu drzwi Zombie dzięki temu nie będą mogły zniszczyć drzwi ponieważ nie mogą wbić się w nie i skakać jednocześnie, jeśli dopiero zaczynasz jest to dobry pomysł na barykadowanie swojego domu.
  2. Postaw w wewnętrznej stronie drzwi kilka bloków to pozwoli na swobodne otwieranie drzwi na zewnętrzną stronę co ich nie zniszczy a Zombie nie wejdą dalej do naszego domu z powodu właśnie tej barykady.

Ofensywa

Z drugiej strony można wykorzystać to, że zostało podwojona liczba wrogów zarabiając i zdobywając wartościowe przedmioty oto sposoby ich wykorzystania -

  1. Bloodmoonq

Gracze, którzy nie chcą walczyć ale chcą zdobywać przedmioty i pieniądze mogą zrobić pułapkę wykorzystując do tego płytką lawę.

Uwagi

  • Blood Moon występuje dopiero gdy Deathweed zakwitnie i wypuści sadzonki.
  • Niektórzy NPC będą sprzedawali specjalne przedmioty, które normalnie nie są dostępne.
  • Jest możliwe że Blood Moon wystąpi w tym samym czasie co Full Moon. Na Hardmode powoduje to zwykle falę Werewolf, które ułatwi wypadnięcie akcesorium Moon Charm
  • Jest możliwe (choć rzadko), że Blood Moon wystąpi w ciągu dwóch dni z rzędu.
  • Jeśli pada deszcz a księżyc zachodzi deszcz stanie się czerwony.
  • Podczas Blood Moon NPC będą mieli unikalne dialogi.

Ciekawostki

  • W wersji 1.1, Blood Moon dodano bardziej zauważalny wpływ na NPC przede wszystkim płeć żeńską. Dialogi Nurse, Dryad, Stylist i Mechanic wydają się pokazać wrogość, irytację czy stres.
  • Pomysł na Blood Moon może opierać się na rzeczywistym zdarzeniu Zaćmienia Księżyca. Podczas tego wydarzenia może z niego paść czerwonawy odcień. To samo odnosi się do innego eventu z Terrarii mianowicie Solar Eclipse.

Historia

  • 1.2.4: Od teraz deszcz na tym biomie będzie koloru czerwonego.
  • 1.2: Od teraz woda na tym biomie będzie koloru czerwonego.
  • 1.1: Szansa na pojawienie się Blood Moon została zmniejszona z 1/7 do 1/9.
  • Pre-Release: Dodano.