Plantera Trophy

Bossowie - specjalni przeciwnicy w świecie Terrarii, którzy są o wiele trudniejsi do pokonania niż inni. Każdy boss ma dużo silniejsze ataki niż zwykły przeciwnik, więcej punktów obrony i więcej punktów życia (od 1000 do 80000). Poza tym, bossowie mają swoje własne SI. Od aktualizacji 1.2, prawie wszyscy bossowie mają szansę 10% na wyrzucenie po śmierci trofeum, które może zostać powieszone na ścianie.

Pre-hardmodowe Bossy

Legenda

  • (mini)- miniboss
  • Console-only- wersja tylko na konsole
  • Phone-only- wersja mobilna
  • Pc-only- wersja PC

King Slime

New King Slime

King Slime

Jest to wielki niebieski slime z koroną na głowie. Posiada 2.000HP (2.800 na Expert Mode). Można go przywołać za pomocą Slime Crown, zabijając 150 slime'ów podczas deszczu slime'ów, może też sam się pojawić daleko od miejsca pojawienia się gracza. W wersji na PC boss posiada możliwość teleportacji do gracza jeżeli ten oddalił się od niego. W Expert Mode boss może przywoływać Spiked Slime.

King Slime Trophy

Eye of Cthulhu

Eye of Cthulhu

Eye of Cthulhu

Eye of Cthulhu może się pojawić na dwa sposoby:

  • Jeżeli gracz posiada więcej niż 200HP, 10 defense i jeżeli w domku żyje więcej niż 3 NPC jest 1/3 szansy na to, że pojawi się w nocy.
  • Jeżeli użyjemy Suspicious Looking Eye podczas nocy.

Eye of Cthulhu pojawia się tylko w nocy, oznacza to, że w przypadku rozpoczęcia się dnia boss odleci. Posiada 2.800HP (3.640HP w Expert Mode). Jest zazwyczaj pierwszym bossem z jakim walczy gracz.

Posiada 2 fazy. W pierwszej przywołuje Servants of Cthulhu i szarżuje na gracza. W drugiej fazie po uszczupleniu jego życia do połowy przestaje przywoływać miniony, zaczyna za to częściej szarżować.

Eye of Cthulhu Trophy

Eater of Worlds

Eater of Worlds

Eater of Worlds

Boss ten pojawia się jeżeli gracz rozwali trzeci z rzędu Shadow Orb albo użyje Worm Food. Posiada on 7845HP (10.479HP w Expert Mode). Po rozwaleniu części jego ciała boss się podwaja na dwie części. W 1.3.4 po pokonaniu pojawia się NPC Tavernkeep.

Eater of Worlds Trophy

Brain of Cthulhu

Brain of Cthulhu

Brain of Cthulhu

Aby przywołać tego bossa trzeba zniszczyć trzy Crimson Heart albo użyć Bloody Spine. Posiada tylko 1.000HP (1.700HP w Expert Mode) co czyni go bossem posiadającym najmniej HP w grze. Posiada on dwie fazy: w pierwszej jest nietykalny, a wokół niego latają Creepers, w drugiej fazie, po zniszczeniu wszystkich Creepers, boss jest bardziej agresywny i można go zabić.W 1.3.4 po pokonaniu pojawia się NPC Tavernkeep.

Brain of Cthulhu Trophy

Queen Bee

Queen Bee

Queen Bee

Queen Bee pojawia się wraz ze zniszczeniem jej Larwy znajdującej się w ulu, który znajduje się w podziemiach dżungli albo z użyciem Abeemination. Posiada 3.400HP (4.760 w Expert Mode)

Queen Bee Trophy

Skeletron

Skeletron

Skeletron

Skeletron pojawia się po rozmowie z Old Man'em w Dungeonie w nocy lub po zabiciu clothier-a w nocy za pomocą clothier voodoo doll Posiada on trzy elementy- dwie ręce i głowę. Jego ręka posiada 600HP (1560HP w Expert Mode), natomiast głowa 4400HP (8800HP w Expert Mode).

Skeletron Trophy

Dungeon Guardian mini

Dungeon

Dungeon Guardian

Dungeon Guardian pojawia się po wejściu pod poziom morza do dungeonu gdy skeletron nie jest pokonany. Posiada on 9999 punktów zdrowia 9999 punktów obrony i 9999 ataku. Po pokonaniu wylatuje z niego item przywołujący jego mniejszą wersję jako naszego zwierzaka.

Wall of Flesh

Wall of Flesh

Wall of Flesh

Wall of Flesh jest prawie (zaraz po dungeon guardian)najtrudniejszym i ostatnim pre-Hardmodowym bossem. Pojawia się wraz z wrzuceniem Guide Voodoo Doll do lawy w Underworld, kiedy Guide żyje. Posiada 8.000HP (11.200 w Expert Mode). Po pokonaniu uaktywnia Hardmode.

Wall of Flesh Trophy

Hardmodowe Bossy

The Twins

Twins Boss

Twins

Hardmodowa wersja Eye of Cthulhu. Posiada 20.000HP (Retinazer) i 23.00HP (Spazmatizm). Transformacja zachodzi tu inaczej niż u Eye of Cthulhu- u Rezinater przemienia się przy 8.000HP, Spazmatizm przy 9.000HP. Pojawiają się przy użyciu Mechanical Eye w nocy.

Spazmatism Trophy
Retinazer Trophy

Destroyer

Destroyer

Destroyer

Hardmodowa wersja Eater of Worlds. Pojawia się po użyciu Mechanical Worm w nocy. Posiada 80.000HP (120.000HP w Expert Mode).Jego ciało nie rozpada się na mniejsze części jak u Eater of Worlds.

Destroyer Trophy

Skeletron Prime

Skeletron Prime head

Skeletron Prime

Hardmodowa wersja Skeletrona. Pojawia się po użyciu Mechanical Skull w nocy lub może pojawić się samoistnie w nocy podczas Hardmoda na świecie na którym nie został pokonany. Posiada 28.000HP (42.000HP na Expert Mode).Posiada 4 ręce w przeciwieństwie do zwykłego Skeletrona.

Skeletron Prime Trophy

Plantera

Steamworkshop webupload previewfile 187969328 preview

Plantera

Po pokonaniu jednego z mechanicznych boss'ów w dżungli pojawia się plantera's bulb. Po jej zniszczeniu zacznie się walka z Planterą. Pierwsza faza ma 30.000HP, a druga ma 15.000HP.

Plantera Trophy

Golem

Po pokonaniu Plantery można pokonać golema. Trzeba pochodzić po świątyni i zabić kilka lizhardów z których wypadnie taka jakby fiołka. Potem wsadzamy ją do altara i zaczynamy walkę z golemem. Pierwsza faza ma 16.000HP, a druga 9000 HP

Lunatic Cultist

Gdy pokonamy Golema to wtedy w Dungeonie pojawia się grupka Cultistów i dysk. Gdy pokonamy Cultistów to wtedy zacznie się walka z Lunatic Cultist. Ma 32.000HP

Moon Lord

Gdy pokonamy Lunatic Cultista to zacznie się Lunar Event. Gdy pokonamy wieże to zacznie się walka z Moon Lordem. Ma 145.000HP

Duke Fishron

Boss, którego nie trzeba pokonywać. Taki bonusowy boss. Pierwsza faza ma 50.000HP a druga ma 25.000HP.

Cultsit

Lunatic Cultist

Golem

Golem

Moon lord

Moon Lord

Duke Fishron

Duke Fishron