Brain of Cthulhu Trophy.png„Czujesz straszny chłód na kręgosłupie...” Brain of Cthulhu Trophy.png

Brain of Cthulhu
NPC 266-2.gif
Typ Boss
Środowisko The Crimson
HP Pierwsza faza: 1000 / 1700

3000 / 4000 z Creeperami Serce.png

Druga faza: 1000 / 1700

5700 / 7700 z Creeperami Serce.png

Atak 30
Obrona 14
Drop
Przedmiot Szansa
Crimtane Ore.png 120-180 Crimtane Ore 100%
Tissue Sample.png 30-70 Tissue Sample 100%
Brain of Confusion.png Brain of Confusion

(Expert Mode)

100%
Brain of Cthulhu Mask.png Brain of Cthulu Mask 14,29%
Brain of Cthulhu Trophy.png Brain of Cthulhu Trophy 10%
Bone Rattle.png Bone Rattle 5%
Treasure Bag (Brain of Cthulhu).png Treasure Bag (Brain of Cthulhu) 100%

Brain of Cthulhu (ang. Mózg Cthulhu) - jeden z bossów, dodany wersji 1.2 jako zamiennik Eater of Worlds ze środowiska The Corruption.

Zazwyczaj drugim bossem jakiego pokonamy w grze, jest właśnie on (zaraz po Eye of Cthulhu).

Jest drugą częścią ciała Cthulhu. Pierwszą jest Eye of Cthulhu.

Ma dwie fazy, w pierwszej teleportuję się wokół gracza, przyzywając sługi Creepery, które nas atakują. Mózg w tej fazie jest niewrażliwy na ataki, do momentu pokonania wszystkich Creeperów. Wtedy mózg otwiera się z przodu, odsłaniając serce i stając się podatny na obrażenia od gracza. Atak oraz szybkość zostaje zwiększona do momentu utraty przez bossa pozostałego 1000 HP, gdy umiera.

Mózg może poruszać się przez bloki z łatwością i jest bardzo duży. Podczas przywoływania bossa problemem może być zniszczenie ostatniego serca, ponieważ boss może się pojawić w wąskim korytarzu nie dając graczu możliwości ucieczki. Dlatego zalecane jest użycie w takim przypadku bomby, lub dynamitu.

Strategia

Przygotowanie

Jeśli masz świat z The Crimson zdobądż The Undertaker (zawsze wypada z pierwszego zniszczonego Pulsating Heart) oraz wyposaż się w co najmniej dwieście kul, dla bezpieczeństwa.

Jeśli masz dużo monet wyposaż się w Minishark, gdyż łatwo może eliminować Creepery i podczas drugiego etapu odrzut jest wystarczający żeby utrzymać mózg z daleka od siebie. Pamiętając, że Minishark ma 33,33% na niezużycie amunicji, 800 kul może zrobić ładne obrażenia.

Magiczna broń jest w walce bardzo przydatna, ale nie całkowicie niezbędna. Jednak zalecane jest zebranie Fallen Star żeby powiększyć swą manę do ok. 100 punktów, a także Silver lub lepsze wyposażenie.

Żeby użyć many potrzebna będzie broń. Skąd ją wziąć? Najlepiej zdobyć osiem kamieni szlachetnych (np. Topaz) i stworzyć z nich różdzkę. Jest to najlepsza broń jaką możemy użyć w walce z Mózgiem na tym etapie gry.

Gdy zniszczymy Pulsating Heart jest szansa, że na naszym świecie pojawi się meteoryt. Warto wtedy zaopatrzyć się w Space Gun oraz Meteorite Armor. Space Gun ma nieograniczoną liczbę pocisków, zależną tylko od naszej many co przyśpieszy zniszczenie Creeperów i przejście do właściwej fazy potyczki.

Przydatne jest stworzenie rzędów platform w jaskini, w której zamierzamy walczyć. Różdzka i pistolet ułatwią jej tworzenie. Do takiej platformy będziemy potrzebować ok. 3-4 stosy Wood Platform. Należy zrobić je tak, żeby móc się swobodnie poruszać w górę i w dół.

Walka

Gdy przygotujemy się już do walki, używamy Bloody Spine lub zrzucamy bomby do Pulsating Heart, żeby uniknąć pułapki i wezwać Mózg.

Kiedy walka się rozpocznie zaatakują Cię wszystkie Creepery, więc postaraj się je unikać i poczekaj na pojawienie się głównego przeciwnika. Creepery latają wokół niego więc warto bić je wtedy żeby nie mogły nam zagrozić w większej ilości.

Blood Crawler czy Crimera mogą się pojawić podczas walki ale nie będą mogły do Ciebie zejść przez platformy co skutecznie im to uniemożliwi. Przed pokonaniem Wall of Flesh w The Crimson nie ma żadnego dystansowego przeciwnika, więc należy unikać jedynie spotkania bezpośrednio z nimi. Uważaj jednak na Blood Crawlery, ponieważ potrafią poruszać się po ścianach i jeśli pojawią się obok Ciebie mogą zagrozić.

Gdy już pokonamy Creepery, Mózg wejdzie w drugą fazę kiedy jest podatny na obrażenia gracza. Wtedy naszą główną bronią jest odrzut, który nie pozwala Mózgu się do Ciebie zbliżyć. Platformy dają dużą mobilność, więc warto ich użyć. Zawsze wracaj do różdzki kiedy twoja mana jest w całości zregenerowana, ponieważ różdzka ma zazwyczaj większe obrażenia niż pistolet, a także mają szansę na trafienie jednym pociskiem kilku przeciwników. Mimo że pocisk jest wolniejszy niż kula to Mózg w tej fazie utrzymuję się blisko więc z tym nie powinno być problemu.

Platformy powinny złapać większość rzeczy, które wypadły z Creeperów; poczekaj jednak na śmierć Mózgu, gdy będziesz już mógł je bezpiecznie zebrać.

Gdy nie dajemy rady, warto ustawić miejsce odrodzenia obok areny, ponieważ Mózg będzie się do nas teleportował dopóki jesteśmy na terenie The Crimson. Więc ginąc odrodzisz się obok niego i możesz kontynuować walkę nawet bez mikstur.

Farmienie

Farmienie Brain of Cthulhu jest całkiem opłacalne ponieważ wypada z niego 5 Gold Coin, co w fazie Pre-Hardmode jest całkiem niezłą sumą. Dodatkowo z przedmiotów, które wypadną możemy w sumie uzbierać ok. 18 Gold Coin. Jest również świetnym dostarczycielem Crimtane Ore i Tissue Sample.

Osiągnięcia

Achievement Mastermind.png Mastermind"Pokonaj Brain of Cthulhu, ogromnego demona-mózgu, który nawiedza straszny Crimson."
Pokonaj Brain of Cthulhu po raz pierwszy. Pc-only.png

Błędy

  • Jeśli zniszczymy trzy Pulsating Heart's i użyjemy Bloody Spine pojawią się dwa bossy.
  • Czasami może się pojawić po zniszczeniu dwóch Pulsating Heart's.