Duke Fishron
Duke Fishron.png
Typ Boss
HP Pierwsza faza: 50000 Serce.png
Druga faza: 25000 Serce.png
Atak Pierwsza faza: 100
Druga faza: 150
Obrona Pierwsza faza: 50
Druga faza: 40
Drop
Przedmiot Szansa
1 GoldCoin Small.png 100%
Duke Fishron Mask 14.29%
Duke Fishron Trophy 10%
Fishron Wings 6.67%
Bubble Gun 20%
Flairon 20%
Razorblade Typhoon 20%
Tempest Staff 20%
Tsunami 20%
ID NPC: 370

Duke Fishron (pl. Książę rybos) - to Boss wprowadzony w aktualizacji 1.2.4. Jest on obecnie drugim najsilniejszym bossem po Moon Lordzie. Posiada dwie fazy, plus trzecią w Expert Mode.

Ataki

Pierwsza forma:

  • Szarżuje pięciokrotnie w kierunku gracza.
  • Wypluwa z ust duże ilości wybuchowych baniek, które można rozbić dowolną bronią lub pociskiem.
  • Przyzywa dwa turkusowe pierścienie śmierci. Kiedy spadną one na ziemię, przywołują Sharknado.
  • Sharkanado to ogromne tornado śmierci, które wyrzuca duże ilości Sharkrons.

Druga forma:

  • Wykonuje trzy, lecz szybsze szarże w kierunku gracza.
  • Wiruje w powietrzu, rozmieszczając wokół mnóstwo baniek.
  • Wypuszcza jeden samonaprowadzający turkusowy pierścień. Jeżeli pierścień uderzy gracza lub spadnie na ziemię, wtedy większe Sharkanado (zwane Cthulhuhunado) pojawia się, tworząc jeszcze więcej Sharkronów niż zwykle.
  • Jego siła obrażeń wzrasta do 150 (201 w Expert Mode), a obrona spada do 40.

Trzecia forma (Expert Mode):

  • Niebo pokrywa się granatową mgłą, a boss staje się słabo widoczny. Widać jego świecące oczy i jego całego tylko wtedy, kiedy szarżuje w stronę gracza. Na mapie cały czas jest widoczny.
  • Potrafi się teleportować, często pojawiając się naprzeciwko gracza. Przed teleportacjami następują krótkie przerwy.
  • Jego prędkość ponownie wzrasta, a jego obrażenia spadają z 201 do 184.
  • Fishron przestaje strzelać bańkami, bądź przywoływać Sharknado.

Strategia

  • Warto stworzyć kilkuwarstwowe platformy na terenie oceanu, które pozwolą graczowi manewrować i omijać Sharknado.
  • Cosmic Car Key bardzo przydaje się podczas walki, szczególnie przy unikaniu ataków dystansowych bossa.
  • Inferno Potion jest świetnym wyborem, gdyż ognista tarcza blokuje bańki, dzięki czemu gracz może skupić się na atakowaniu samego bossa.
  • Bloki asfaltu mogą zwiększyć prędkość gracza, jeżeli ten ma problemy z unikaniem bossa.
  • Samonaprowadzające bronie typu Possessed Hatchet są efektywne na bossa, gdyż gracz może skupić się głównie na unikaniu.
  • Pomysłową areną jest wielka klatka sięgająca blisko kosmosu, która będzie na zasięgu całego oceanu. Wtedy gracz może wypić Gravitation Potion i zmieniać grawitację, atakując bossa bronią samonaprowadzającą. Duża ilość swobodnego miejsca, sprawi, że gracz będzie mógł swobodniej omijać ataki Fishrona.
  • Bronie typu Tactical Shotgun, Megashark i Chain Gun z Chlorophyte Bullet mogą się przydać, gdyż gracz będzie mógł skupić się na unikaniu.
  • Stynger, Terra Blade, Influx Waver, Inferno Fork, Razorpine, Laser Machinegun i Electrosphere Launcher są efektywnymi broniami, jeżeli grasz ma dobrą celność.
  • Vampire Knives połączone z Flask Of Ichor i prefiksami zwiększającymi obrażenia, mogą zadać Fishronowi przyzwoite obrażenia, lecząc przy okazji gracza.
  • Należy uważać, aby nie oddalić się zbyt mocno od oceanu, gdyż Fishron wpadnie wtedy w szał i zacznie zadawać podwójne obrażenia oraz jego ataki będą szybsze niż zwykle.
  • Jeżeli masz problemy z pokonaniem go, możesz ukończyć wpierw Lunar Event, a potem użyć mocniejszych broni przeciwko niemu.
  • Jeżeli Fishron został już pokonany, Flairon jest bardzo efektywny przeciwko niemu, gdyż duża ilość baniek potrafi zadać silne obrażenia, zabijając go w niecałą minutę.
  • Chlorophyte Shotbow jest dobrym łukiem przeciwko niemu, szczególnie ze strzałami, które nie przebijają się. Zaleca się używanie Ichor Arrow lub Venom Arrow. Jeżeli Fishron został już pokonany, Tsunami zniszczy go z łatwością.

Ciekawostki

  • Duke Fishron był początkowo żartem primaaprilisowym wymyślonym przez ekipę Re-Logic, lecz ostatecznie został on dodany w wersji 1.2.4.
  • Atak Sharknado jest nawiązaniem do filmu pt. "Sharknado".
  • Duke Fishron staje się przezroczysty, gdy przenika przez ściany, podobnie jak Pigrony.
  • Boss upuszcza wyjątkowo małą ilość monet, pomimo faktu, iż jest jednym z najtrudniejszych bossów w grze.

Historia

  • 1.3.1: Fishron nie wpada w szał krótko po opuszczeniu oceanu, gracze mogą wyjść kawałek poza biom.
  • Console 1.07: Dodano Duke Fishron oraz jego dropy (oprócz baga).
  • 1.3.0.1: Dodano Treasure Bag w Expert Mode oraz trzecią fazę.
    • Wpada w szał po opuszczeniu oceanu.
    • Nowa animacja śmierci.
  • 1.2.4.1: Od teraz upuszcza Greater Healing Potiony zamiast Lesser Healing Potionów.
    • Wszystkie bronie z Fishrona warte są 5 złotych monet. Zapobiega to niskim kosztom przekuwania.
    • Tylko jeden boss może zostać przywołany na raz.
  • 1.2.4: Wprowadzono.

Uwagi

  • Warto mieć włączoną mini-mapę, ponieważ na mapie nadal go widać gdyby był w trzeciej fazie (Expert Mode)