Dungeon na mapie.png

Dungeon na mapie w Terrari

Dungeon (pol. Loch) to ogromna struktura pojawiająca się w okolicach jednego z krańców świata. Obejmuje on kilka warstw podziemia. Podczas generowania świata dungeon może zostać utworzony z trzech różnych cegieł (Blue Dungeon BrickGreen Dungeon Brick oraz Pink Dungeon Brick). Jest to miejsce w którym przyzwać możemy trzeciego bossa, Skeletrona (przed pokonaniem go nie można wejść do dungeonu ponieważ po zagłębieniu się do niego zaatakuje nas Dungeon Guardian). W dungeonie znajdziemy dużo pułapek , skrzynek z potężnymi przedmiotami, silnych potworów oraz będziemy mogli uwolnić tam NPC: Mechanic

Wygląd

Dungeon składa się ze specjalnych cegieł które wymagają Nightmare pickaxe/Deathbringer pickaxe (lub lepszego) by je zniszczyć oraz są odporne na różnego rodzaju materiały wybuchowe. Dungeon składa się z zygzaka w dół prowadzącego do większej labirynto-podobnej części w której można znaleźć większość skrzynek z przedmiotami. Specjalna budowa dungeonu może powodować spawn potworów nad graczem i ich atak z góry, zalecane jest aby każda z osób plądrujących dungeon posiadała magic mirror do szybkiej ucieczki

Jest wiele pokoi rozgałęziających się z głownych tuneli "labiryntu" w których znajdują się skrzynki, pomieszczenia te mogą służyć do odpoczynku.

Kolce powodują że dungeon jest dużo trudniejszy do przemierzania, można je zniszczyć lecz są one trudniejsze do zniszczenia niż cegły więc zalecane jest kładzenie bloków lub platform nad nimi.

Potwory

W dungeonie występuje wiele unikalnych potworów a oto ich lista:

- Boss

Przed wejściem do dungeona trzeba najpierw pokonać Skeletrona inaczej gdy zapuścimy się zbyt głęboko, zaatakuje nas Dungeon Guardian

- Pre-Hardmode

Hardmode

Notatka: Hardmodowe potwory z dungeona nie pojawią się

dopóki Plantera nie zostanie pokonana

Przedmioty

W skrzyniach w dungeonie możemy znaleźć naprawdę potężne i rzadkie przedmioty. Złote skrzynie są zamknięte i wymagają golden key żeby je otworzyć, golden key można zdobyć zabijając potwory, niszcząc wazony bądź znaleźć w drewnianej skrzynce.

Oto lista przedmiotów możliwych do znalazienia w złotej skrzynce:

Ciekawym przedmiotem możliwym do zdobycia w dungeonie jest Water Bolt , aby go zdobyć trzeba znaleźć go na jednej z półek z książkami.

Przedmioty z Hardmode