Expert Mode to nowy tryb świata wprowadzony w wersji 1.3. Tryb ten nie jest zalecany dla początkujących graczy, jednak wszyscy, którzy zdecydują się na granie w trybie Expert, spotkają sie z wieloma urozmaiceniami i utrudnieniami.

Urozmaicenia

W Expert mode możemy napotkać następujące urozmaicenia:

  • HP, siła i obrona mobów są dwa razy większe niż normalnie,
  • Zwiększona szansa na blood moon,
  • Gracz upuszcza po śmierci więcej pieniędzy,
  • Respawn trwa dłużej,
  • Potwory mogą podnosić upuszczone pieniądze,
  • Bossowie mają nowe mechaniki, i podobnie jak każdy inny mob zwiększone HP, atak i obronę,
  • Każdy boss upuszcza Torbę ze skarbem. Zawiera ona standardowe przedmioty wypadające z danego bossa, oraz jeden przedmiot charakterystyczny dla danego bossa, możliwy do zdobycia tylko w trybie Expert.
  • Zwiększono szansę wypadnięcia z mobów jak i torbów ze skarbem różnych przedmiotów.

Porady

  • Gracze tracą swoje 75% pieniędzy, jak i można zauważyć że w normal mode 50%. Zwiększono szansę pojawienia się blood moon przez co łatwiej zdobyć Money Trough, gdyż może przechowywać pieniądze, bez utraty z tym, że zwiększono szansę wypadnięcia.
  • Warto wejść na Normal Mode, potem tam zdobyć trochę dobrych przedmiotów i mogą zacząć grać na Expert Mode.
  • Można grać na Normal Mode, lecz zabijając bossów na Expert Mode, co jest bardzo pomocne gdyż ma się expertowe przedmioty.

Uwagi

  • Gracze mówią, że bossowie i przeciwnicy mają 2x życia, chociaż tak nie jest. Można zauważyć że King slime ma 2800 życia, lecz 2000 x 2 to 4000 życia, co jest błędem ludzi piszących o to.
  • Nowi gracze którzy ZUPEŁNIE NIE ZNAJĄ Terrarii na expert mode mogą zginąć ponad 10-30 razy w 3 godzinach.