Eye of Cthulhu Trophy.png „Czujesz że zło Ci się przygląda...” Eye of Cthulhu Trophy.png

Eye of Cthulhu
EyeOfCthulhu.gif
Typ Boss
HP Pierwsza faza: 2800 Serce.png
Druga faza: 1400 Serce.png
Atak Pierwsza faza: 15
Druga faza: 23
Obrona Pierwsza faza: 12
Druga faza: 0
Drop
Przedmiot Szansa
Corrupt Seeds.png Corrupt Seeds (1-3)
(jeśli na świecie jest Corruption)
100%
Demonite Ore.png Demonite Ore (30-87)
(jeśli na świecie jest Corruption)
100%
Unholy Arrow.png Unholy Arrow (20-49)
jeśli na świecie jest Corruption)
100%
Crismson Seeds.png Crismson Seeds (1-3)
(jeśli na świecie jest Crimson)
100%
Crimtane Ore.png Crimtane Ore (30-87)
(jeśli na świecie jest Crimson)
100%
Lesser Healing Potion.png Lesser Healing Potion (5-15) 100%
Eye of Cthulhu Mask.png Eye of Cthulhu Mask 14.29%
Eye of Cthulhu Trophy.png Eye of Cthulhu Trophy 10%
Binoculars.png Binoculars 0.67%
Treasure Bag (Eye of Cthulhu).png Treasure Bag (Eye of Cthulhu) 100%
ID NPC: 4

Eye of Cthulhu to pierwszy boss z którym się spotykamy podczas gry. Twórcy gry twierdzą że Eye of Cthulhu jest najłatwiejszym bossem w grze.

Przyzwanie

Eye of Cthulhu (w skrócie EoC) możemy przyzwać, używając Suspicious Looking Eye czyli podejrzanie wyglądającego oka w nocy. Kiedy nie pokonaliśmy jeszcze Eye of Cthulhu, i nie mamy Suspicious Looking Eye, to każdej nocy EoC może przyzwać samego siebie (szansa 33%), kiedy spełnimy następujące wymagania:

  • Przynajmniej jeden gracz na świecie Terrarii musi mieć przynajmniej 200+ życia.
  • Musi być przynajmniej 4 NPC na świecie (Old Man też się liczy).
  • Eye of Cthulhu nie jest jeszcze pokonany.

Jeśli te wymagania zostaną spełnione, jest możliwość że otrzymasz wiadomość "You feel an evil presence watching you...", co oznacza, że Eye of Cthulhu niedługo się pojawi. Kilka minut po tej wiadomości pojawi się wiadomość "The Eye of Cthulhu has awoken!", a Eye of Cthulhu przyleci i zacznie Cię atakować. Jednakże, jeżeli otrzymasz wiadomość "You feel an evil presence watching you..." i myślisz, że nie jesteś jeszcze gotowy na walkę, możesz powstrzymać się od bitwy wyłączając i włączając grę.

Strategia

Eye of Cthulhu forma1.png
Eye of Cthulhu forma 2.png

Eye of Cthulhu ma dwie formy, przez które się przemienia w czasie bitwy. Pierwsza forma, wielkie oko, zadaje 15 obrażeń, i ma 12 obrony, kiedy druga forma, wielkie oko z paszczą w miejscu źrenicy, zadaje 23 obrażeń, lecz ma 0 obrony.

Przygotowania

Eye of Cthulhu może przyzwać siebie tylko jeżeli masz powyżej 200 życia. Możesz wstrzymać pojawienie się EoC, poprzez nie używanie Life Crystal które podwyższyłoby Twoje życie do 200 lub wyżej dopóki uważasz, że nie jesteś gotów na bitwę. Tą drogą możesz przygotować Gold Armor oraz Gold Bow. Jednakże, jeżeli nie jesteś wystarczająco cierpliwy aby zbierać Gold Ore na wyżej wymienione przedmioty, powinieneś mieć przynajmniej Iron Armor lub lepszy, Iron Broadsword lub lepszy, oraz, to co najważniejsze, różne bronie dystansowe typu Shuriken, Throwing Knife, lub Łuk (zalecany Iron Bow lub lepszy) z Flaming Arrow`ami. Również, weź sporo Lesser Healing Potionów, jeśli trzebaby było się uleczać. Jeżeli jest możliwość, zdobądź kilka Glowing Mushroomów, aby stworzyć Healing Potiony.

Jeżeli lubisz pospiesznie przechodzić grę, oraz jesteś zręczny lub masz szczęście, możesz zrobić Topaz Staff, zdobyć sporo Fallen Starsów dla dodatkowej many, oraz zdobyć Iron Armor. Gdy masz już 160 lub 200 życia, i sporo Healing Potionów, możesz spokojnie pokonać Eye of Cthulhu, tylko unikając i dobrze celując.

Inna strategia wymaga od gracza znaleźć wybuchową broń jak najszybciej się da oraz zbudować domek dla Demolitionista. Kiedy gracz ma już dostęp do Bomb oraz Dynamiteów, oraz Featherfall Potion, lub Hooka, powinien pójść do The Corruption , tam zniszczyć Shadow Orb jak najszybciej, z nadzieją, że wypadnie mu Musket. Kiedy Arms Dealer się pojawi, gracz musi zdobyć 5 Golda i 35 Silvera aby kupić Flintlock Pistol (lub gdy jest możliwość Minishark) oraz wiele Musket Balli. Gracz powinien mieć przynajmniej Copper Armor. Teraz możemy walczyć z Eye of Cthulhu.

Jeszcze jedna strategia która się opiera na graczach dystansowych, shotgun można kupić od Arms Dealer oraz z 200-400 musket balami oraz z gravitation potion można pokonać go w 3-6 minut.

Poniższe przedmioty które można konsumować mogą również pomóc:

  • Ironskin Potion: To podwyższy twoją obronę o 8 na 5 minut, co zmniejsza obrażenia zadawane przez Eye of Cthulhu o 4.
  • Thorns Potion: Na dwie minuty, wrogowie będą otrzymywać połowe obrażeń zadawanych Tobie, więc będziesz zadawał mu obrażenia nawet gdy nie uda Ci się uniknąć szarżującego na Ciebie Eye of Cthulhu. Znacznie przyspieszy to bitwę.
  • Archery Potion: Przez 4 minuty, obrażenia zadawane przez łuk i strzały będą większe o 20%, co znacznie przyspieszy bitwę.
  • Regeneration Potion: Przez 2 minuty, życie będzie Ci się szybko regenerować, co ułatwi bitwę.
  • Jeśli grałeś już wystarczająco długo, że jesteś lepszy w walce wręcz, Gravitation Potion razem ze srebrnym lub złotym Broadswordem, może też szybko załatwić bossa.

Analiza broni

  • Shurikeny: Ta broń może być bardzo szybko wyrzucana i zadaje wielokrotne obrażenia przebijając się przez wrogów. Mogą też zabijać przy okazji Servant of Cthulhu na jeden cios. Mimo iż przy pierwszej formie zadają tylko 4 obrażeń (z powodu obrony), uderzają wielokrotnie, co czyni je bronią idealną. Shurikeny są bardzo łatwe do zdobycia. Można je także kupić u Merchanta za 20 Coppera.
  • Throwing Knives: Są one cięższe do znalezienia niż Shurikeny. Można je kupić u Merchanta za 50 Coppera, ale tylko w trakcie Blood Moona. Działają tak samo jak Shurikeny, i zadają trochę więcej obrażeń od nich. Zadają 6 obrażeń dla pierwszej formy Eye of Cthulhu. Jednakże, jeżeli uda Ci się uzyskać Vile Powder (który jest stworzony z Vile Mushroom które rosną na The Corruption), będziesz mógł utworzyć Poisoned Knives które zadają 7 obrażeń dla pierwszej formy Eye of Cthulhu, oraz jest szansa że zatrują przeciwnika, co przyspieszy walkę.
  • Łuk i Strzały: Co prawda nie możesz strzelać z łuku tak szybko jak rzucać Shurikenami lub Throwing Knivesami, lecz zadaje on wysokie obrażenia. Golden Bow z Flame Arrowami, zadają 17 obrażeń, co oznacza, że zadają 11 dla pierwszej formy EoC. Flame Arrowy nie umieją przebić się przez wrogów, ale za to mogą podpalić wroga, w tym Eye of Cthulhu. Można też inaczej, Golden Bow razem z Unholy Arrowami (zrobionymi z Worm Tooth który wypada z Devourerów) zadaje 19 obrażeń (13 dla 1 formy Eye of Cthulhu) oraz może przebić się przez wrogów tak jak Shurikeny oraz Throwing Knivesy.
  • Musket: Jeżeli masz Sliver Bullety, może być bez problemu użyte. Musket Balle też mogą być, lecz powinieneś mieć Gold lub Silver Armor oraz Lesser Healing Potiony lub Healing Potiony. Jest on wolny, lecz zadaje wysokie obrażenia. Z Musket Ballami, 1 formie odbieramy 18 obrażeń, a w drugiej 30.
  • Rzadkie Przedmioty: Większość rzadkich przedmiotów które znajdziesz w grze mogą bardzo pomóc. Na przykład: Enchanted Boomerang razem z twoją zbroją (Złotą lub lepszą) oraz Healing Potiony, powinny Ci pomóc w pokonaniu Eye of Cthulhu.

Arena

Mobilność w każdy kierunek jest bardzo potrzebna w celu unikania ataków Eye of Cthulhu. Licząc się z umiejętnościami skakania Gracza, jest to bardzo zalecane, aby zrobić arenę dla bossa z wieloma rzędami Drewnianych Platform. Na końcu, arena powinna mieć wysokie ściany, żeby trzymać z dala Stworzenia które chcą się dostać na arenę. Sufit nie jest wymagany. Bez sufitu, Shurikeny, Throwing Knivesy, oraz Arrowy będą lecieć w górę, i spadać zadając dodatkowe obrażenia dla EoC. Pamiętaj aby wypełnić arenę pochodniami, gdyż z Eye of Cthulhu można walczyć tylko w nocy.

Walka

Eye of Cthulhu może być przyzwane tylko w nocy. Zaraz po rozpoczęciu dnia, jeżeli nie jest jeszcze zabite, ucieknie, nie zostawiając żadnych przedmiotów.

Forma 1

Eye of Cthulhu będzie próbowało polecieć nad Gracza. Kiedy już to zrobi, zacznie wysyłać 4-6 Servant of Cthulhu. Po wysłaniu, zacznie szarżować na gracza trzy razy. A po szarży, znowu zacznie wysyłać Servant of Cthulhu.

Forma 2

Gdy życie Eye of Cthulhu spadnie poniżej 1400, zacznie się ono szybko kręcić, przemieniając się w drugą formę. W drugiej formie, Obrona spada do 0, a Atak zostaje podwyższony do 23. W miejscu źrenicy Eye of Cthulhu ma teraz wielką paszczę. Teraz EoC nie wysyła Servant of Cthulhu, tylko cały czas szarżuje na gracza z dużą szybkością. Właśnie do tego przyda się nasza arena - do unikania ataków Eye of Cthulhu.

Forma 3 (Expertowa)

Forma 3 aktywuje się po zaczęciu formy 2, czyli szarżowania, tym razem boss może szarżować kilka razy jednocześnie, im mniej ma życia tym więcej szarżuje jednocześnie oraz coraz częściej. Dla klas dystansowych jest zalecany Shotgun i 200-400 musket balli, oraz gdy gracz posiada gravitation potion można go łatwo zabić, mimo tego że szarżuje to gracz ominie wiele jego szarżów co jest pomocne

Uwagi

  • Jeżeli Gracz użyje Suspicious Looking Eye, zaraz po otrzymaniu wiadomości "You feel an evil presence watching you...", spowoduje to pojawienie się dwóch Eye of Cthulhu w tym samym czasie.
  • Jeżeli Eye of Cthulhu zostanie uderzone przez Fallen Star, otrzyma równo 1000 obrażeń, minus jego aktualna obrona.
  • Jeżeli Gracz spróbuje przyzwać kolejnego Eye of Cthulhu, zaraz po przyzwaniu pierwszego, zostanie on momentalnie zabity, a po odrodzeniu jest szansa, że jeden z tych bossów przyleci do Gracza i bitwa będzie trwać.
  • Gracz używający Hermes Boots lub Lightning Boots może uciec przez Eye of Cthulhu, co spowoduje przerwanie bitwy.
  • Gdy Suspicious Looking Eye zostanie użyte podczas Blood Moona, jest szansa, że Dryad nie będzie mógł się pojawić na świecie.
  • Późno w grze, Eye of Cthulhu może być łatwym źródłem Gold Coinów, gdyż Gracze którzy mają za sobą większość bossów, zabijają Eye of Cthulhu w kilkanaście sekund. A Demonite lub Crimtane Ore które wypadają z niego, po zamienieniu na sztabki, można sprzedać za spore pieniądze.
  • Z Eye of Cthulhu wypada Demonite lub Crimtane Ore, zależy od tego, czy mamy na świecie The Crimson , czy The Corruption .

Ciekawostki

  • Eye of Cthulhu zostało nazwane na wzór fikcyjnej postaci, Cthulhu, stworzonej przez autora horrorów H. P. Lovecraft.
  • Poprawna wymowa Cthulhu nie jest jeszcze nam znana. Jedakże, istnieją dwie formy które się przyjęły, KHA-TU-LU (katulu), oraz CZTU-LU (cztulu). Lovecraft nigdy nie powiedział jak wymawia się tą nazwę, lecz kreatura została nazwana w języku angielskim.
  • w Patchu 1.0.3, gdy gracz użył Suspicious Looking Eye grając w trybie Multiplayer, boss został przyzwany, a przedmiot nie został wykorzystany.
  • Boss przypominający Eye of Cthulhu, znany jako Monoculus, został dodany do gry Team Fortress 2, w Halloween 2011. Monoculus był wielkim okiem, strzelającym mniejszymi oczami podobnie jak Eye of Cthulhu.
  • Przez pokonaniem Eye of Cthulhu, Merchant mówi nam, że czuje jak coś złego go obserwuje. Nie chodzi tutaj o Skeletrona, tylko o Eye of Cthulhu. EoC jest klątwą nałożoną na Merchanta, tak samo jak Skeletron na Old Mana.