BiomeBannerJungleTemple.png

Fragment Lihzahrd Teample.

Jungle Temple, znany również jako Lihzahrd Teample, to dżunglowa wersja lochów, która znajduje się wgłąb podziemi. Można się tam dostać tylko przez drzwi (są kilofy, które mogą się przebić przez ściany tej świątyni, ale dostępne są dopiero w późniejszej fazie gry). Drzwi otwiera jedynie Temple Key, który wypada z Plantery. W środku znajdziemy takich wrogów jak: Lihzahrd oraz Flying Snake. Jest to również posiedzenie bossa: Golema.

Świątynia jest zbudowana z lihzahrdowych cegieł, których nie da się zniszczyć przed pokonaniem Golema. Do zniszczenia ich potrzebny jest Picksaw lub mocniejszy kilof. Wnętrze budynku wypełnione jest pułapkami. Znajdują się w niej m.in.: Spear Trap, Super Dart Trap, Flame Trap i Spiked Ball Trap, które podłączone są do płytek porozrzucanych na ziemi. Gracz może je zdemontować, jednakże zajmuje to więcej czasu, aczkolwiek znacznie zwiększa to przeżywalność. Przeszkody potrafią zadać dość spore obrażenia, nawet osobom z wytrzymałą zbroją (szczególnie w Expert Mode). Wszelkie pułapki mogą również zostać zebrane i wykorzystane do własnych mechanizmów.

Rady

  • Nie warto wchodzić do środka bez odpowiedniego uzbrojenia, ponieważ duże ilości Lihzahrdów, Flying Snake'ów oraz pułapek potrafią skutecznie osłabić nawet dobrze uzbrojonych graczy. Warto przygotować się dobrze i wyposażyć się w odpowiednią broń. Moby te pojawiają się nawet w pre-Hardmode, jeżeli gracz wejdzie do środka.
  • Wszelkie mechanizmy typu Actuatory, hoik itd. pozwalają przejść przez drzwi, jednakże gracz nie będzie mógł przywołać Golema.
  • Pomimo faktu, iż cegły i Lihzahrd Altar można zniszczyć tylko i wyłącznie Picksawem lub lepszym kilofem, pułapki i meble mogą zostać usunięte o wiele słabszymi narzędziami. Można to wykorzystać dla własnego dobra
  • W wersjach mobilnych usuwanie pułapek możliwe jest tylko za pomocą Picksawa lub lepszych narzędzi.
  • Mogą wystąpić błędy, w których inny biom pokryje świątynie, niszcząc drzwi, co umożliwy szybki dostęp do pomieszczenia. Może się również zdarzyć, iż Lihzahrd Altar wygeneruje się na kolcach, co umożliwi graczowi podniesienie go poprzez zebranie kolców znajdujących się pod nim. Dzięki temu może zabrać przedmiot i przywołać bossa w bardziej otwartym terenie.
  • Gracz nie może przeteleportować się do środka za pomocą Rod Of Discord.

Historia

  • 1.2.3: zwiększono pomieszczenie z bossem. Gra również upewnia się czy altar znajduje się w środku.
  • 1.2.1.2: uniemożliwiono teleportowanie się przy ścianach świątyni.
  • 1.2.0.3: gracz może zbierać ściany za pomocą odpowiednich narzędzi.
  • 1.2: wprowadzono.