Kultyści są hardmode'wym, post-golem'owym przeciwnikiem którzy pojawiają się wokół Mysterious Tablet przy wejściu do Dungeonu po zabiciu Golema. Pojawiają się czterej kultyści: dwaj Blue Cultist Archer i dwaj Lunatic Devotes. Pokonanie wszystkich 4 kultystów powoduje pojawienie się bossa: Lunatic Cultist. Pokonanie go aktywuje Lunar Events.

Jeśli gracz nie zaatakuje żadnego z nich to są nastawieni pokojowo i nie będą zadawać obrażeń. Gdy gracz zaatakuje któregoś z czterech kultystów, zaatakują go łucznicy przy użyciu zwykłych strzał i drewnianych łuków. Lunatic Devotes zawsze są pokojowo nastawieni na gracza i nigdny nie zadają obrażeń. 

Wszyscy kultyście respawnują się ponownie po zabiciu w ciągu jednego dnia w grze, jeśli nie odbywa się żadeń event lub walka z bossem. 

Uwagi

  • Miniony nie zaatakują pokojowo nastawionych kultystów, ale mogą im zadać obrażenia, gdy będą atakować jakiegoś innego wroga
  • Laser Mechanical Cart'a czasami może namierzyć i zabić kultystów. 
  • Jeśli zmodyfikowałeś Dungeon kultyści nadal mogą się pojawić, tylko potrzebują wystarczającej przestrzeni wokół spawna Old Mana. 
  • Ściany postawione przez gracza mogą powstrzymać kultystów przed pojawieniem się.
  • Kultyści nie pojawią się jeśli trwa jakiś event lub walka z bossem.
  • Jeśli zabijesz jednego kultystę na jedno uderzenie (np. używając Sniper Rifle razem ze Shroomite Armor) inni kultyści wciąż będą pokojowo nastawieni do gracza.

Ciekawostki

  • Zaatakowanie kultystów przyśpieszy animację Cultist Devotów i włączy muzykę Golema.
  • W plikach gry można znaleźć White Cultist Archera, jednak nigdy on się nie pojawia w grze. W kodzie można również znaleźć statystyki takich przeciwników jak: Blue Cultist CasterBlue Cultist FighterWhite Cultist Caster, i White Cultist Fighter.
  • Drewniane strzały razem z drewnianym łukiem normalnie zadają 9 punktów obrażeń, ale Cultist Archerzy zadają 80 punktów obrażen w normalnej grze i 160 punktów obrażeń w expert modzie.

Historia

  • 1.3.0.4: Nie pojawiają się podczas walki z finalnym bossem. Nie pojawiają się podczas eventów. Naprawiono błąd z kultystami pojawiającymi się w podłodze dungeonu.
  • 1.3.0.1: Wprowadzono.

Zobacz też

Lunatic Cultist

Xlunatic-cultist.jpg.pagespeed.ic.mKEFb6Z1OX.jpg

Kultyści przy Mysterious Tablet.