Lunar Event, jest to hardmodowy event aktywujący się po śmierci Lunatic Cultist. Po niej nasz świat zostaje napadnięty przez hordy potworów oraz cztery filary: Stardust, Vortex, Solar i Nebula (o czym daje nam znać komunikat: "Celestial creatures are invading!") . Naszym zadaniem jest zniszczyć filary. Są one rozstawione w czterech częściach świata, a każdego chroni bariera. By zniszczyć jeden filar, trzeba najpierw zniszczyć 100 potworów (150 - expert) w pobliżu filaru. Gdy zostanie to wykonane, bariera opada, a filar jest podatny na ataki. Z każdym pokonanym filarem kolejno pokazują się komunikaty:

  • "Your mind goes numb..." (pierwszy)
  • "You are overwhelmed with pain..."(Pl. Czujesz jak ból cię przygniata...)  (drugi)
  • "Otherwordly voices linger around you..." (trzeci)
  • "Impending doom approaches..." (Pl. Zagłada nadchodzi...) (ostatni)

Po około minucie od ostatniego komunikatu zacznie się walka z najpotężniejszym w tym momencie bossem - Moon Lordem.

Vortex Pillar

Vortex Pillar
Vortex Pillar
Typ Boss
Środowisko Losowe
HP 20 000 Serce
Atak 0
Obrona 20
Drop
Przedmiot Szansa
Vortex Fragment Vortex Fragment 12-60/18-90 (Expert Mode) 100%

Vortex Pillar to jeden z czterech filarów, które musimy zniszczyć podczas Lunar Event. Reprezentuje klasę strzelców, a dookoła niego pojawiają się szybkie kreatury zdolne do ataków z dystansu. Czasami broni się, rzucając sferę magnesu, podobną do tej rzucanej przez Lunatic Cultist. Filaru chronią:

Gdy gracz zbliży się do wieży, tło przybierze zielone barwy, a na niebie pojawią się błyskawice. Podczas walki napotyka się szybkie potwory, które potrafią latać i niekiedy atakować bronią dystansową:

  • Vortexian i Storm Driver są łatwe do pokonania, jeżeli gracz atakuje je w odpowiedni sposób, jednakże ich ataki dystansowe zadają potężne obrażenia.
  • Alien Queen atakuje dystansowymi pociskami, które zadają debuff Distorted, który powoduje chaotyczne lewitowanie w powietrzu. Należy uważać na to, gdyż wtedy gracz staje się łatwym celem dla Storm Driver'ów.
  • Alien Queen może spawnować larwy, które pozwalają im się rozmnażać.

Solar Pillar

Solar Filar
Solar Pillar
Typ Boss
Środowisko Losowe
HP 20 000 Serce
Atak 120 (kula ognia)
Obrona 20
Drop
Przedmiot Szansa
Solar Fragment Solar Fragment 12-60/18-90 (Expert Mode) 100%

Solar Pillar, to jeden z czterech filarów, które musimy zniszczyć podczas Lunar Event. Reprezentuje klasę wojowników, a dookoła niego pojawiają się stwory o silnej obronie, zadające duże obrażenia przy dotknięciu. Czasami filar będzie "pluł" kulami ognia, zadając ciężkie obrażenia po ich dotknięciu. Filaru chronią:

Gdy gracz zbliży się do wieży, tło przybierze pomarańczowe barwy, a na niebie pojawią się spadające gwiazdy. Podczas walki gracz napotka się z szybkimi potworami, które mogą łatwo zasypać gracza:

  • Corite potrafią przenikać przez ściany, szarżując w stronę gracza. Należy wziąć je pod uwagę, gdy gracz próbuje się zabarykadować.
  • Crawltipede są bardzo szybkimi gąsienicami, które szybują w powietrzu. Zachowują się neutralnie, dopóki gracz nie zacznie unosić się w powietrzu zbyt długo. Często atakują głową, która zadaje spore obrażenia. Ich czułym punktem jest ogon.
  • Selenian potrafi odbijać dużą ilość pocisków podczas szarży, co może być przyczyną zgonów wielu osób, które walczą bronią dystansową. Warto unikać używania łuków, pistoletów, karabinów oraz mieczy strzelającymi pociskami.
  • Sroller potrafi zadać spore obrażenia, gdy schowa się w kulkę i skoczy na gracza.

Nebula Pillar

Nebula Filar
Nebula Pillar
Typ Boss
Środowisko Losowe
HP 20 000 Serce
Atak 0
Obrona 20
Drop
Przedmiot Szansa
Nebula Fragment Nebula Fragment 12-60/17-90 (Expert Mode) 100%

Nebula Pillar, to jeden z czterech filarów, które niszczymy podczas Lunar Event. Reprezentuje klasę magów, a wokół niego pojawiają się potwory, które potrafią latać, teleportować się i rzucać czary. To jedyny filar, który się nie broni w żaden sposób. Filaru chronią:

Podczas walki tło przybiera fioletowo-różowe barwy, a na niebie pojawiają się promienie, które unoszą w górę szczątki ziemi. W pobliżu wieży napotykane są magiczne stwory, które atakują pociskami, bądź posiadają specjalne zdolności:

  • Brain Suckler potrafi przyczepić się do głowy gracza, zadając ciągłe obrażenia. Należy go szybko zniszczyć, najlepiej szybką i silną bronią.
  • Evolution Beast wystrzeliwuje magiczne kule, które podążąją w stronę gracza i przenikają przez ściany. Mogą one być przeszkodą dla barykadujących się graczy.
  • Nebula Floater potrafi się teleportować, przez co może być trudny do trafienia. Zaleca się używanie silnych, samonaprowadzających broni lub sługów.

Stardust Pillar

Stardust Filar
Stardust Pillar
Typ Boss
Środowisko Losowe
HP 20 000 Serce
Atak 0
Obrona 20
Drop
Przedmiot Szansa
Stardust Fragment Stardust Fragment 12-60/18-90 (Expert Mode) 100%

Stardust Pillar, to jeden z czterech filarów, które niszczymy podczas Lunar Event. Reprezentuje on klasę przywoływaczy, a dookoła niego pojawiają się potwory zdolne do przyzywania pomniejszych sługusów. Sam filar jest zdolny do przyzywania kolejnych. Filaru chronią:

W pobliżu wieży tło przybiera niebieskie barwy, a na niebie pojawią się błyszczące gwiazdy. Potwory broniące wieży są zdolne do rozmnażania się i do przywoływania sługów:

  • Star Cell rozpada się na mniejsze części po zniszczeniu. Może on służyć jako łatwy sposób na nabijanie licznika zabójstw, lecz w dużych ilościach mogą być problematyczne, gdyż są dość mobilne i zadają duże ilości obrażeń. Zaleca się używanie broni przebijających lub rakiet.
  • Flow Invader strzela pociskami w stronę gracza. Należy uważać podczas walki z nimi, gdyż po śmierci wypuszcza trzy pociski, które mogą zranić gracza.

Ogólne rady

  • Cosmic Car Key oraz Shrimpy Truffle bardzo się przydają podczas walki z potworami, gdyż UFO posiada przyzwoitą i swobodną prędkość lotu, a Fishron zwiększa swoją prędkość, gdy zdrowie gracza staje się niskie. Niestety używanie ich przy Solar Pillar naraża gracza na ogromne niebezpieczeństwo.
  • Jeżeli gracz zginie, filary nie odnawiają swego zdrowia ani nie znikają, jednakże ich zdrowie odnawia się, jeżeli gracz zostawi uszkodzoną, niezniszczoną wieżę..
  • Zniszczenie wszystkich wież wiąże się z pojawieniem się Moon Lorda. Jeżeli gracz wyjdzie przed pojawieniem się go, walka zostanie anulowana.
  • Solar Eruption świetnie nadaje się na niszczenie dużych grup potworów, więc osoby walczące wręcz mogą spróbować zniszczyć Solar Pillar jako pierwszą.
  • Vampire Knives są przydatną bronią podczas walki. Z odpowiednimi ulepszeniami i Flask of Ichor, każdy nóż może zadawać potworom powyżej 50 HP, szybko odnawiając przyzwoitą ilość energii. Równie dobrym wyborem jest Spectre Armor z kapturem i mocna broń magiczna typu Razorblade Typhoon.
  • Crawltipede nie atakuje graczy, gdy oni stoją na blokach. Można to wykorzystać, tworząc platformę wysoko nad ziemią i atakując inne potwory.
  • Scutlix Mount jest bardzo dobrą alternatywą podczas walki z Solar Pillar. Podczas walki z potworami potrzebna jest dobra mobilność, a sam mount potrafi szybko biegać, wysoko skakać i strzela promieniami laserowymi, które zadają znaczące obrażenia.
  • Niektóre potwory mają słabość na bronie, które reprezentują ich daną klasę. Warto to wykorzystać.
  • Niektóre potwory potrafią mnożyć się, bądź łatwo można je niszczyć. Warto je eliminować lub pozwalać im się rozmnażać, aby szybciej nabić licznik zabójstw. Przykładowymi potworami są Star Cell i Alien Queen.