Martian Saucer (ang. Marsjański spodek) to mini-boss który spawnuje się jako część eventu

[v][IDs|392]Martian Saucer
NPC 392
Stats
Type Monster
HP Martian Saucer Turret: 5,000 Heart
Martian Saucer Cannon: 3,500 Heart
Martian Saucer: 10,000 Heart Heart
Attack Cannon: 60
Core: 80
Turret: 60
Defense Cannon: 20
Core: 0
Turret: 20
Spawn Time [Madness|Martian Madness]
Spawn Area Surface (Anywhere)
Trophy(?) [Saucer Trophy|Martian Saucer Trophy]
(10% (1:10))
Drops
Only one of the following will drop 100%
Xenopopper 11.11%
XenoStaff 11.11%
[Machinegun|Laser Machinegun] 11.11%
[Drill|Laser Drill] 11.11%
[Launcher|Electrosphere Launcher] 11.11%
[Blaster Cannon|Charged Blaster Cannon] 11.11%
[Waver|Influx Waver] 11.11%
[Car Key|Cosmic Car Key] 11.11%
[Hook|Anti-Gravity Hook] 11.11%

Madness. Będzie unosić się nad graczem strzelając rakietami, laserami i masywnym "promieniem śmierci" który zadaje dużo obrażeń, i jest wystrzelony prosto w dół od spodka. Walka z nim składa się na kilka etapów, podobnie jak walka z Moon Lordem lub Golemem. Na początku gracz musi zniszczyć wieżyczki (Martian Saucer Turret) które mają 5,000 HP, oraz działa (Martian Saucer Cannon) które mają 3,500 HP. Po zniszczeniu ich boss przechodzi w fazę drugą, w której celem jest zniszczenie jego samego, ma wtedy 10,000 HP, porusza się wtedy szybciej i atakuje z większą częstotliwością.

Strategie/Porady

  • Solar Eruption zada dużo obrażeń zarówno wieżyczkom jak i działom, ponieważ ma przyzwoity zasięg i może zadać obrażenia kilku przeciwnikom naraz.
  • Boss zawsze będzie próbował polecieć nad gracza podczas używania promienia śmierci, nawet gdy będzie musiał przelecieć przez bloki, więc przyczepienie się za pomocą Grappling Hooka do spodu powierzchni i atakowanie bossa za pomocą broni przenikających przez ściany (Nettle Burst , Death Sickle , Solar Eruption itp) powinno pomóc w zniszczeniu bossa.
  • Wygląda na to, że boss ma rutynowy szablon ataków. Kiedy tylko się zespawnuje, będzie strzelał swoim promieniem śmierci pod siebie, po jakimś czasie poleci w kierunku gracza i rozpyli obszar laserami, a później będzie wystrzeliwywał samonaprowadzające rakiety i ogniste bomby. Później cykl się powtarza.
  • Kiedy wszystkie części bossa w fazie 1 są zniszczone, spodek zatrzęsie się lekko przed rozpoczęciem 2 fazy. W 2 fazie będzie używał tylko promienia śmierci i znacząco zwiekszy swoją prędkość. Ta faza jest bardzo niebezpieczna ze względu na to, że promień zadaje dużo obrażeń (200 na normal, 400 na expert).
  • Żaden z jego ataków nie może przejść przez ściany oprócz eksplozji z jego rakiet, dlatego zbudowanie szybu może pomóc w zregenerowaniu się.
  • Samonaprowadzające bronie mogą być bardzo użyteczne, ponieważ gracz może pozostać w ukryciu i wystrzeliwywać pociski przez małą dziurę
  • Bronie wybuchowe także mogą być użyteczne, ponieważ mogą uszkodzić kilka części spodka w pierwszej fazie. Samonaprowadzające rakiety wystrzelone z Snowman Cannon są do tego idealne.
  • Gracze grający klasą Summoner są idealni przeciwko temu bossowi, ponieważ mogą pozostać w ukryciu, i wciąż zadawać masywną ilość obrażeń za pomocą przyzwanych oraz stacjonarnych stworzeń.
  • Jeśli zależy ci na zabiciu wszystkich przeciwników i wolisz nie ryzykować, warto zastosować Razorblade Typhoon wraz ze zbroją Spectre armor używając Spectre Hood. Mimo tego, że zmniejsza magiczne obrażenia, Razorblade Typhoon nie tylko wystrzeliwuje samonaprowadzające, szybkie pociski sporych rozmiarów, ale także pociski te mogą odbijać się od ścian. Stosując tą strategię możesz spokojnie stać sobie w miejscu na otwartej przestrzeni, ponieważ atakujące cię mniejsze potwory zapewnią stałe leczenie tak szybkie, że przeciwnicy (a także sam Martian Saucer) nie nadążą zadawać ci obrażeń i będziesz mógł spokojnie go zabić. Pamiętaj też o zbieraniu gwiazdek regenerujących manę, lub miej przy sobie miksturki regenerujące manę.
  • Possessed Hatchet może się nadać do atakowania z ukrycia, ponieważ potrafi podążyć za celem z dość dalekiej odległości.
  • Daedalus Stormbow w połączeniu z Holy Arrow potrafi zniszczyć wszystkie działa w bardzo szybkim tempie. Warto to wykorzystać do szybkiego farmienia bossa.
  • Zrobienie małej dziury w suficie i strzelanie pod odpowiednim kątem z Dart Rifle bądź Dart Pistol połączonego z Cursed Dart sprawi, że z nieba będą spadały płomyki, które mogą zranić kilka luf jednocześnie. Ciągłe strzelanie i spamowanie nimi może sprawić, że duże fale płomieni mogą w szybkim tempie przebić się przez fragmenty spodka.

Informacje o aktualizacji

v1.3.0.4

  • Naprawiono niewidzialne i niezniszczalne części bossa.

v1.3.0.1

  • Dodano.