FANDOM

300px-Terraria Multiplayer screen 1.3

Multiplayer - wieloosobowy tryb gry w Terrarii, w którym możemy grać z innymi graczami przez internet. Gra multiplayer jest bardziej kooperacyjna i przynosi dużo więcej zabawy niż tryb jednoosobowy, dodając np. PVP.

Typy

Istnieją dwa typy gry wieloosobowej Serwer oraz "Host&Play".

  • Tryb Host&Play uruchamiamy w podobny sposób do singleplayer. Pierwszy gracz wybiera opcje "Host&Play" w menu, wybiera opcję i uruchamia grę stając się hostem. Pozostali gracze żeby dołączyć wybierają opcję "Join" lub gdy korzystają ze Steama "Join via Steam". Gra wyłącza się gdy host ją opuści. Ten tryb używany jest do pomniejszych gier internetowych lub na sieci LAN.
  • Głównym trybem wieloosobowym jest oczywiście serwer. Włączamy go za pomocą aplikacji TerrariaServer.exe, która instaluję się razem z grą na systemach Windows logo Windows lub za pomocą nieoryginalnych oprogramowań innych producentów. Serwer może zostać uruchomiony z innego komputera bez wymogów graficznych czy gracza-hosta na serwerze. Gracze, którzy chcą dołączyć wybierają opcję "Join" podają odpowiednie informację o serwerze (lista serwerów niżej) i mogą grać.
  • W wersji mobilnej Phone-only można uruchomić serwer za pomocą sieci Wi-Fi wybierając opcję "Singleplayer" i włączając opcję "Multiplayer Host". Gracze korzystający z tej samej sieci mogą dołączyć do gry za pomocą opcji "Join Game" i wybraniu nazwy hosta. Istnieją inne oprogramowania pozwalające uruchomić serwer, jednak nie są one zalecane i nie mają gwarancji.

W grze wieloosobowej host posiada najnowszy zapis mapy, możliwość komunikacji z graczami i zamknięcia serwera w każdym momencie. Ma także możliwość blokowania i wyrzucania graczy z serwera.

PVP

PvP

Player versus Player (PVP) tryb, w którym mamy możliwość rywalizacji z pozostałymi graczami lub drużynami. PVP można aktywować za pomocą ikonki dwóch mieczy w ekwipunku nad slotami ze zbroją i akcesoriami. Jest to jedyna opcja, gdzie gracz może uszkodzić innego gracza jednak tylko wtedy, gdy oboje mają ten tryb włączony.

Drużyny

Istnieje możliwość dołączenia do jednej z sześciu drużyn. Żeby to zrobić wchodzimy w okno ekwipunku nad slotami ze zbrojami i akcesoriami wybieramy jedną z sześciu kolorów tarcz. Po wybraniu drużyny widoczne są informację o położeniu i zdrowiu pozostałych członków tej drużyny. Widzą się również na mini-mapie, jednak nie widzą członków pozostałych drużyn.

Jeśli posiadamy akcesorium pokazujące nam różne informacje (np. Cell Phone) pokażą one prócz naszych informacji, także te naszych kompanów z drużyny.

Capture the Gem

Gracze z włączonym PVP mogą zagrać w mini-grę podobną do Capture the Flag. Ten tryb wymaga Large Gem, którego tworzymy z 15 sztuk kamienia szlachetnego (np. Topaz). Drużyny będą nawzajem starały się zabrać Large Gemy od wrogiej drużyny i sprowadzić do własnej bazy. Large Gem wyświetlają się nad głową gracza i zawsze wypada po śmieci gracza.

Unikalne aspekty PVP

  • Mamy zmniejszony czas niewrażliwości po uderzeniu. Normalnie trwa 2/3 sekundy (0.66). Podczas PVP wynosi jedynie 2/15 sekundy (0.13).
  • Cross Necklace oraz Star Vell nie mają żadnego wpływu na walkę PVP.
  • Gracz zabity przez innego gracza nie traci pieniędzy.
  • Gdy gracz się odradza od razu ma całą pulę HP (standardowo odradza się ze 100 punktami) od wersji 1.3.
  • Trafienia krytyczne nie są kompatybilne w PVP dlatego warto wyposażyć się w modyfikator, który ich nie posiada. Ruthless jest tu bardzo dobry.

Ekskluzywne przedmioty

Lista serwerów

Uwagi

  • Gry wieloosobowe nie mogą zostać wyłączone przez uczestników serwera.
  • Gra multiplayer nie zwiększa trudności gry, dlatego jest przydatna do walki z trudnymi przeciwnikami.
  • Różne platformy (PC Windows logo,PlayStation PS4 logo, Xbox XOne logo, [1]Android Android logo, Windows Phone WinPhone logo, [2]iOS IOS logo) generalnie nie mogą grać ze sobą.

Historia

  • 1.3.0.1: Dodano integracje ze Steamem.
  • Dodano nową drużynę - różową.
  • PVP i drużyny zmieniły ikony.
  • Wormhole Potion dodano.
  • 1.2.2: Team Dye dodano.
  • Team Hair Dye dodano.
  • 1.2: Teraz każdy gracz z włączonym PVP widzi członków drużyny na mini-mapie.

Przypisy

  1. Może grac z iOS.
  2. Może grac z Androidem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki