FANDOM

Pieniądze
Copper Coin Silver Coin Gold Coin Platinum Coin
Statystyki
Typ Coin
Maks. ilość 100 (Platinum = 999,
Phone-only 100)
Rzadkość Rarity color 0
Szybkość używania 14
ID: 71-74

Pieniądze lub Monety (ang. Coins) – jednostka płatnicza w świecie Terrari. Używać ich można do wymiany przedmiotów z NPC, ale wielu graczy akceptuje je również w trybie wieloosobowym. Monet można również używać jako amunicji do Coin Gun. W grze występują aktualnie cztery rodzaje pieniędzy – miedziane, srebrne, złote i platynowe (ang. copper, silver, gold i platinum).

Pieniądze zdobyć można na różne sposoby – niszczenie worków z pieniędzmi, zabijanie przeciwników, niszczenie waz, przeszukiwanie skrzyń i handel z NPC. Czasem pieniądze można dostać w nagrodę od Anglera lub wyciągnąć z Extractinatora. Mimo, że zrobione są z materiałów występujących w grze, nie da się stworzyć ich z rud czy sztabek.

Rodzaje pieniędzy
Copper Coin Copper Coin
Silver Coin Silver Coin = 100 Copper Coin
Gold Coin Gold Coin = 100 Silver Coin
Platinum Coin Platinum Coin = 100 Gold Coin

Kara po śmierci

Po śmierci gracza w trybie Softcore (domyślnym), połowa z każdego stosu pieniędzy wypadnie z jego ciała.

  • Po śmierci, której przyczyną była broń trzymana przez innego gracza, nie wypadną żadne pieniądze.
  • W trybach Mediumcore i Hardcore wypadają wszystkie pieniądze, niezależnie od przyczyny śmierci.

Przechowywanie

Copper Coin Pile

Stos pieniędzy

W ekwipunku gracza istnieją specjalne cztery sloty na pieniądze, podobnie do amunicji.

Pieniądze mogą być przechowywane w przedmiotach magazynujących, takich jak skrzynie. Przechowywanie pieniędzy jest przydatne, jako iż nie traci się ich po śmierci w trybie Softcore. Dobrym sposobem na przechowywanie pieniędzy są tak zwane przenośne przedmioty. W nich dostęp do pieniędzy ma tylko ten gracz, który je tam umieścił.

Pieniądze można również przechowywać w formie dekoracji, na stosach monet, kładąc je na blokach lub przedmiotach. Nie jest to jednak dobrym sposobem w trybie wieloosobowym, ponieważ inni gracze mogą łatwo zniszczyć je i ukraść pieniądze.

Porady

  • Pieniądze trzymane w slocie kosza w ekwipunku nie będą wypadać po śmierci. Może to być dobry sposób na tymczasowe przechowywanie ich, jeśli gracz jest pewien, że jego postać za chwilę zginie.

CiekawostkiCiekawostki

  • W Phone-only mobilnej wersji, platynowa moneta ma inną teksturę – jest fioletowo-niebieska i jaśniejsza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki