FANDOM

Pułapki - mechanizmami tworzonymi do zranienia graczy lub przeciwników. Większość pułapek jest naturalnie wygenerowana w Underground i poniżej. Pułapki aktywowane są płytkami naciskowymi połączonymi kablem z np. Dart Trap.

Spike i Wooden Spike są wyjątkami, ponieważ nie są mechanizmami, tylko blokami powodującymi obrażenia. Do wyjątków można również zaliczyć Land Mine, bo nigdy nie pojawia się naturalnie i można ją kupić w Hardmode.

Dangersense Buff generowany przez Dangersense Potion, powoduje to, że wszystkie pułapki i ich włączniki świecą. Okablowanie pułapek można zauważyć trzymając w ręku Wrench, jest to dość przydatne, gdy nie widzimy pułapek.

Pułapki wielokrotnego użytku

Takie pułapki zazwyczaj wystrzeliwują jakiś pocisk.

  • Pułapki ze statuetek

Te pułapki stworzone są z Spawn Statue, takich jak Skeleton Statue, połączonych kablem z płytką naciskową. Potwór pojawia się, gdy gracz stanie na płytce. Jeśli płytka naciskowa jest na drodze przeciwnika, to ten przeciwnik. może przyzwać następnego potwora.

  • Dart Traps

Dart Traps wystrzeliwują zatrute pociski, które przypominają drewniane strzały. Naturalnie występują połączone z płytką naciskową, w ich linii strzału. Płytka może być czasem bardzo daleko od Dart Trap.

Dart Traps są najczęściej występującą pułapką w grze. Nie pojawiają się w Jungle Temple.

  • Super Dart Trap

Super Dart Trap działają identycznie jak Dart Traps, ale zadają dwa razy więcej obrażeń. Można je znaleźć tylko w Jungle Temple, są tam drugą najczęściej występującą pułapką.

  • Spiky Ball Traps

Spiky Ball Traps wyrzucają Spiky Balle, które odbijają się od podłoża i nie znikają przez długi czas. Czas życia Spiky Balla pozwala mu na zadanie znaczących obrażeń dla potworów. Właśnie dlatego doświadczeni gracze robią z nich pułapki. Ta pułapka może być znaleziona tylko w Jungle Temple i jest najczęściej występującą tam pułapką.

  • Spear Trap

Spear Trap wysuwa długą włócznię kiedy zostanie aktywowane. Ma krótszy okres aktywacji, niż inne pułapki. Można je znaleźć w Jungle Temple - są drugą najrzadziej występującą pułapką w tym miejscu. Nigdy nie pojawiają się w głównym wielkim pokoju świątyni.

  • Flame Traps

Flame Traps zieją ogniem, podobnym od tego z Flamethrower, który rozciąga się na szerokość 23 kratek i nakłade debuff On fire!. Mogą być znalezione w Jungle Temple - są najrzadziej występującą pułapką. Czasem w ogóle nie pojawiają się na świecie.

  • Geyser

Geysery zachowują się jak Flame Traps. Wystrzeliwują ogień, który może przejść przez kilka bloków i zadać obrażenia graczowi lub przeciwnikowi. Można je znaleźć głęboko pod ziemią, zazwyczaj obok lawy.

  • Spikes

Spikes i Wooden Spikes nie są mechanizmami, zadają obrażenia gdy gracz ich dotknie. Można je znaleźć w Dungeonie i w Jungle Temple.

Pułapki pojedynczego użytku

Pułapki tego typu mogą być użyte tylko raz.

  • Boulder Traps

Boulder Traps składają się z płytki naciskowej podłączonej do Active Stone Blocks, które są 2x3. Gdy gracz lub przeciwnik stanie na płytce, Active Stone Blocks znikną, a Boulder spadnie. Boulder Traps są szczególnie niebezpieczne w ciemnych miejscach, w których gracz nie może zobaczyć płytki naciskowej.

  • Explosive Traps

Explosive Traps składa się z płytki naciskowej, oraz z Explosives. Zazwyczaj występuje koło dużych złóż jakiejś rudy. Detonator jest w zasięgu wybuchu Explosives, więc jeśli się go aktywuje, to nie ma sposobu na uniknięcie pułapki. Wybuch zadaje powyżej 500 punktów obrażeń, więc ta pułapka jest bardzo niebezpieczna nawet w Hardmode.

  • Land Mine

Land Mine jest możliwą do kupienia w Hardmode pułapką, która eksploduje w kontakcie z graczem albo gdy są aktywowane przez kabel. Nie pojawiają się naturalnie.

  • Thorny Bushes

Thorny Bushes rosną w Corruption, Crimson oraz w Underground Jungle. Dotknięcie ich, zadaje obrażenia i niszczy ten blok.

  • Beehives

Beehives spadają, gdy zostaną uderzone. Po spadnięciu na ziemię, pojawiają się pszczoły które atakują gracza.

Osiągnięcia

Achievement Watch Your Step.png Watch Your Step"Zostań ofiarą podziemnej pułapki."
Zostań zabity przez pułapkę po raz pierwszy.Pc-only.png

Porady

  • Okablowanie pułapek jest widoczne, gdy gracz trzyma np. Wrench.
  • Można zbierać kable z pułapek, co wychodzi taniej, niż jakby je kupować u Mechanic.
  • Pułapki mogą być użyte w czasie Eventów.
  • Gdy kilka pułapek jest koło siebie, ich okablowanie może być połączone ze sobą, przez co jedna płytka naciskowa może odpalić kilka pułapek.
  • Większość pułapek zadaje podwójne obrażenia, w Expert Mode.

Historia

  • 1.3.1: W wersji na komputery, przy pomocy młotka można zmienić kierunek strzału pułapki. Dodano Geysery.
  • 1.2.11333: W wersji mobilnej, pułapki nie ranią potworów.
  • 1.3.0.3: Naprawiono błąd w którym pułapka mogła zadać obrażenia krytyczne.
  • 1.3.0.1: Dodano pułapki statuetkowe.
  • 1.2: Pułapki stworzone przez generator świata, nie mogą już być aktywowane przez przeciwników.
  • 1.1: Wprowadzono.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki