Skeletron Trophy „Przeklęty strażnik podziemi...” Skeletron Trophy

Skeletron
Skeletron Head
Typ Boss
HP 4400/8800 Serce
Atak 32/70-85 (głowa), 20/44 (ręce)
Obrona 10/100 (0/100 podczas szarży), 14 (ręce)
Drop
Przedmiot Szansa
Skeletron Mask Skeletron Mask 14,29%
Skeletron Hand Skeletron Hand 14,29%
Book of Skulls Book of Skulls 14,29%
Skeletron Trophy Skeletron Trophy 10%
Lesser Healing Potion Lesser Healing Potion (5-15) 100%
Treasure Bag (Skeletron) Treasure Bag 100%

Skeletron jest pre-Hardmode'owym bossem, który przywoływany jest poprzez spotkanie Old Man i wybranie opcji "Curse" w nocy. Broni on lochów i należy go pokonać, aby otrzymać dostęp do nich. Jeżeli gracz go nie zabije przed wejściem wgłąb lochów, zostaje zaatakowany przez Dungeon Guardian, zazwyczaj zabijając gracza jednym uderzeniem. Pokonanie go sprawi też, że Clothier będzie mógł się wprowadzić do domu.

Skeletron odporny jest na debuffy: Poisoned, On Fire! i Cursed Inferno.

Przywoływanie

Gracz po raz pierwszy przywołuje Skeletrona poprzez wybranie opcji "Curse" u Old Man. Opcja ta dostępna jest tylko w nocy. Po pokonaniu go, gracz może zdobyć Clothier Voodoo Doll, którym może zabić krawca, aby przywołać ponownie bossa, jednakże działa to tylko wtedy, kiedy dokona tego w nocy.

Zachowanie

Skeletron po przywołaniu unosi się w powietrzu, machając rękoma, którymi może uderzyć gracza. Potrafi przenikać przez bloki i jest dość mobilny, przez co zaleca się walczyć z nim w otwartym terenie. Jest również dość duży, przez co gracz jest narażony na jego ataki. Podczas walki Skeletron dokonuje jednej z dwóch sekwencji ataków:

  • Unosi się w powietrzu i macha rękoma w stronę gracza
  • Jego głowa zaczyna wirować, co sprawia, że jego obrona spada do zera, lecz siła jego ataku jest dwukrotnie większa

Jeżeli gracz nie pokona go przed świtem, Skeletron przemieni się w rozwścieczoną formę i jego zachowanie zacznie przypominać Strażnika Lochów. Jego głowa zacznie wirować, przez co jego prędkość znacznie wzrośnie i jego ataki staną się na tyle silne, że jedno uderzenie może z łatwością zabić każdego gracza. Zabicie go jest nadal możliwe, lecz bardzo ciężkie.

Expert Mode

Skeletron w Expert Mode jest szybszy niż zwykle, przez co gracz musi ciągle zachowywać mobilność. Jego głowa może zadać debuff Bleeding, który osłabia regenerację, a ręce mogą zadać Slow, redukując prędkość ruchu gracza.

Inną znaczącą różnicą jest wytrzymałość głowy Skeletrona. Na początku walki posiada ona 100 jednostek obrony, co sprawia, że większość broni z pre-Hardmode zadaje mu minimalne obrażenia. Jego obrona spada dopiero, kiedy gracz zniszczy chociaż jedną dłoń.

Po zniszczeniu dłoni lub zredukowaniu energii głowy do połowy, Skeletron zaczyna przywoływać magiczne czaszki podobne do Cursed Skull, które pędzą w stronę gracza.

Rady

  • Warto używać wszelkiego rodzaju broni dystansowej. Zaleca się użycie co najmniej Platinum Bow lub szybkiej broni palnej typu Minishark, aby zadawać mu przyzwoite obrażenia. W przypadku łuków, najlepszymi wyborami są The Bee's Knees z normalnymi, drewnianymi strzałami oraz Molten Fury z Frostburn Arrow, ponieważ Skeletron nie jest odporny na Frostburn.
  • Star Cannon jest świetną bronią, która potrafi zadać naprawdę wysokie obrażenia jak na armatę z pre-Hardmode. Jest również bardzo skuteczna w Expert Mode, gdyż gwiazdki są na tyle potężne, że mogą zadać głowie przyzwoite obrażenia bez potrzeby niszczenia rąk.
  • Zaleca się stworzenie mostu do łatwiejszego manewrowania. W Expert Mode warto stworzyć kilkupoziomowe platformy, aby móc bezproblemowo unikać szybkie ataki bossa.
  • Magiczne czaszki, które są przywoływane w Expert Mode, nie są w stanie przenikać przez ściany. Warto zbudować małe domki po obu stronach areny, które będą chroniły przed czaszkami.
  • Staraj się unikać kontaktu z głową podczas Expert Mode. Jeżeli wpadniesz nią podczas szarży Skeletrona, istnieje ryzyko utknięcia w głowie, co wiąże się z poniesieniem dużych szkód.
  • Jeżeli oddalisz się zbyt mocno od lochów w Expert Mode, Skeletron wpadnie w szał i zabije gracza z łatwością.
  • Dla magów zaleca się użycie Space Gun lub Bee Gun. Jeżeli gracza ma odrobinę szczęścia, Water Bolt znacznie ułatwi walkę.

Ciekawostki

  • Zabicie Old Man w inny sposób niż za pomocą Curse nie zaliczy się jako pokonanie Skeletrona, więc wejście do lochów przywoła Dungeon Guardiana.
  • Przed dodaniem Dungeon Guardiana, głowa Skeletrona atakowała gracza po wejściu do środka. Zniszczenie jej równało się z pokonaniem Skeletrona, więc w wersji 1.0.5 dodano zamiennik, który miał na celu poprawić występujący problem.
  • W Expert Mode, Skeletron wraz z jego dłońmi posiadają razem większą ilość zdrowia niż Wall of Flesh.
  • Skeletron jest jedynym bossem, który nie gwarantuje danych dropów, jednakże w Expert Mode są one o wiele częstsze.
  • Jeżeli Skeletron wpadnie w szał za dnia i zostanie przetrzymywany do zmroku, jego forma nadal będzie rozwścieczona.