FANDOM

Terraria
Terraria-b-iext40598986
Okładka Terrarii w wersji na PS4.
Gatunek Zręcznościowe, Przygodowe
Producent Re-Logic
Data wydania Świat: 16 maja 2011
Wymagania Procesor: Intel Pentium IV 1.6 GHz

512 MB RAM (1GB RAM Vista/7) Karta graficzna 128 MB, 200 MB wolnego miejsca na twardym dysku. Windows XP/Vista/7/8/10,Mac,Linux

Aktualna wersja PC: 1.3.5.3

PS3/4, Xbox 360/One: 1.2.4 Android: 1.2.12785 iOS: 1.2.12785 Windows Phone: 1.2.4.3

Terraria – gra wideo stworzona przez studio Re-Logic. Początkowo wydana tylko na system Microsoft Windows, lecz z czasem także na inne platformy. Premiera miała miejsce 16 maja 2011. Jest to przygodowa gra akcji z otwartym światem, w której gracz kieruje jedną postacią w losowo generowanym świecie.

W grze dostępne są dwa tryby – singleplayer oraz multiplayer. Poza językiem angielskim do wyboru są także niemiecki, włoski, francuski, hiszpański, rosyjski, uproszczony chiński, brazylijski portugalski i polski.

Pc-only PC

Wersja na komputery jest najbardziej rozbudowaną i najdłużej rozwijaną wersją Terrari. Zawiera ona niemal wszystko, co zostało kiedykolwiek dodane do gry.

Wymagania sprzętowe

  • System: Windows Xp, Vista, 7, 8,10, Mac, Linux
  • Procesor: 1.6 Ghz
  • Pamięć: 512MB
  • Miejsce na dysku: 200MB
  • Karta: 128mb Video Memory, capable of Shader Model 1.1
  • DirectX®: 9.0c lub lepsza

Kupno

Console-only Konsole

Wersja na konsole jest najmniej rozbudowaną wersją gry. Została wydana na PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One oraz PlayStation Vita.

Kupno

Phone-only Urządzenia przenośne

Wersja na telefony zawiera elementy w wersji PC oraz konsolowych a także rzeczy wydane ekskluzywnie tylko na te platformy. Została ona udostępniona na Android, iOS oraz Windows Phone.

Kupno

Rozgrywka

Las 12

Postać w środku lasu

Gracz rozpoczyna od stworzenia postaci i świata. Tych może być wiele. Generowanie świata oparte jest na losowych seedach, tak więc dwa światy nigdy nie będą takie same. Na początku gry postać spawnuje się w centrum nowego świata wyposażona w Copper Shortsword, Copper Pickaxe oraz Copper Axe, które pozwolą graczowi przetrwać. Wtedy jest on zdany tylko na siebie i musi wydobywać surowce, zbudować dom i wypełniać wyzwania, które niejako sam sobie stawia. Na początku gry pomóc może Guide, który jest pierwszym NPC i który wie wiele o świecie gry. Terraria to sandbox, oznacza to, że gracz nie jest ograniczony do jednego wyznaczonego celu i musi się trzymać norm wyznaczonych przez twórców. Gracze sami sobie narzucają zadania, jak pokonanie wszystkich bossów, rozbudowanie postaci do maksymalnego możliwego poziomu, czy zbudowanie imponującej budowli.

W grze dostepny jest także tryb Multiplayer, który pozwala więcej niż jednej postaci przebywać na jednym świecie. Zazwyczaj tacy gracze zbierają się, by pomagać sobie nawzajem lub aby spróbować sił w walce PvP.

Linki zewnętrzne