FANDOM

BiomeBannerUndergroundJungle

Underground Jungle (pl.Podziemna Dżungla) - to biom generowany na każdym świecie działający jak zwykłe Underground. Podziemna dżungla zawsze musi być połączona z Surface Jungle (dżungla na powierzchni). Podbnie jak Dungeon ma kilka ślepych zaułków (końców) odróżnia je bogata roślinnośc jaka występuje w dżunglach. Można tu zdobyć unikalne przedmioty w strukturach znanych jako Jungle Shrines. Trudno je przegapić ponieważ mogą być zbudowane z Tin Brick , Mudstone Block i Iridiscent Block co odróżnia je na tle podziemi. Istnieje prawdopodobieństwo że Crimson/Corrupt połączy się z dżunglą, co może wystąpić podczas Hardmode ponieważ wtedy Crimson/Corrupt zaczyna się agresywnie i szybko rozprzestrzenieć do czasu gdy zajmie wszystko co może. Stone zostaje zamieniony w Crimston/Ebonstone a Mud w dirt który zalesia domyślna flora Crimson/Corrupt. Jest to bardzo problematyczne ponieważ jungle grass rośnie tylko i wyłącznie na błocie. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem oprócz żmudnego zastępowania dirt'a mudem jest użycie Clentaminatora  albo Holy Water celem zastąpienia Crimson/Corrupt Hallow'em. Hallow nie rozprzestrzenia się po mudzie skutecznie chroniąc granice Underground Jungle. Przy generacji świata możliwe jest także połączenie dżungli z pustynią. Glowing Mushroom także można spotkać w dżungli ponieważ oba biomy korzystają z błota jako podstawy. Tworzy się też tu struktura znana jako jungle temple.

Cechy

Jak sama nazwa wskazuje Underground Jungle to biom który możemy spotkać pod dżunglą. Na górze możemy znaleźć bezpośrednie wejście do dżunglowych podziemi. W zależności od wielkości świata może zajmować od 5% do 10% procent podziemi. Podobnie jak Dungeon dżungla roztacza się od swojej górnej granicy głeboko nawet aż do piekła. Granice podziemnej dżungli zazwyczaj przebiegają wzdłuż normalnych jaskiń. Inne częste w innych częściach overworlda moby mają szanse na spawn tutaj lecz biom ma swoje 4 unikalne moby: Rodzina Hornet'ów na którą składa się Hornet,Litle Stinger i Big Stinger oraz unikalny mob Man Eater. Są to jedyne potwory dzięki którym możemy pozyskać Vine i Stinger. Dodatkowo generator światów częściej spawnuje tu Gemstone

Podziemne dżungle zawsze zanajdują się po przeciwnej stronie mapy w stosunku do Lochów. Najczęściej lokowany jest w połowie drogi od pierwotnego spawnu do oceanu. Równie często jest spawnowany pod lub obok Crimson/Corruption. Undergroun Jungle zawsze jest generowany pod powierzchniową dżunglą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki