FANDOM

Wall of Flesh Trophy „Mistrz i rdzeń świata...” Wall of Flesh Trophy

The Wall of Flesh
Wall of Flesh
Typ Boss
Środowisko hell (piekło)
HP 8000 (współdzielone) Serce
Atak 50
Obrona 12
Drop
Przedmiot Szansa
Healing Potion Healing Potion (5 - 15) 100%
Pwnhammer Pwnhammer 100%
Breaker Blade Breaker Blade 16.67%
Clockwork Assault Rifle Clockwork Assault Rifle 16.67%
Laser Rifle Laser Rifle 16.67%
Warrior Emblem Warrior Emblem 16.67%
Sorcerer Emblem Sorcerer Emblem 16.67%
Ranger Emblem Ranger Emblem 16.67%
Wall of Flesh Mask Wall of Flesh Mask 14.29%
Wall of Flesh Trophy Wall of Flesh Trophy 10%

Wall of Flesh (pl. Ściana Mięsa) - najtrudniejszy Pre-Hardmodowym boss. Pojawia się po stronie, która jest bliżej krańca świata poprzez wrzucenie Guide Voodoo Doll do lawy w Underworld, gdy Guide żyje. Wtedy NPC umrze, a naszym oczom ukaże się Wall of Flesh.

Zachowanie

  • Wall Of Flesh pojawia się po stronie, która jest bliżej krańca świata. Jest wielka, na zasięg całego piekła, co uniemożliwia ucieczkę. Ściana powoli rusza w stronę gracza i przyspiesza wraz z progresją walki. Głównym atakiem bossa są promienie laserowe wystrzeliwane przez bossa oraz macki (The Hungry) przyczepione do ściany. Macki te potrafią się odrywać, zachowując się podobnie do Demon Eye. Wraz z progresją ściana wypluwa z ust Leech: małe stworzenia przypominające robaki, które lecą w stronę gracza.
  • Obrażenia i prędkość bossa rosną wraz z progresją walki. Boss jest jeszcze szybszy i mocniejszy w Expert Mode. Pod koniec walki ściana pędzi z prędkością zbliżoną do gracza noszącego Hermes Boots.

Strategie

  • Warto zrobić Hellbridge - bardzo długi most prowadzący przez całe lub połowę piekła. Na moście można również poustawiać ogniska oraz latarnie.
  • Najlepiej celować w oko, ponieważ nie posiada ono żadnych punktów obrony. Paszcza posiada 12 punktów, czyniąc bronie nieco mniej efektywnymi.
  • Pszczoły świetnie nadają się do ciągłego zadawania obrażeń, szczególnie te, które wypadają z Bee Gun i Beenade'ów. W Expert Mode można zwiększyć ich efektywność, zakładając Hive Pack.
  • Dla "walki wręcz" zalecane są joja. Atakowanie inną bronią jest mało efektywne, bądź niebezpieczne.
  • Minishark jest dość efektywną bronią w Normal Mode, lecz w Expert Mode się nie przydaje, ponieważ macki potrafią się odnawiać. Inną dobrą alternatywą jest Phoenix Blaster.
  • Dla magów zalecany jest Space Gun, który zadaje przyzwoite obrażenia. Bardzo dobrym wyborem jest również Water Bolt, ponieważ może uderzyć ścianę kilka razy pod rząd. Innym dobrym wyborem jest Demon Scythe, ponieważ zadaje wysokie obrażenia i potrafi się przebijać.
  • Dla łuczników zaleca się użycie Molten Fury z przebijającymi strzałami, The Bee's Knees lub Hellwing Bow. Przebijające pociski potrafią zadać dość spore obrażenia.
  • W moście warto robić co kawałek drobne dziurki, które zapobiegną rozlania się lawy na most. Metoda jest szczególnie przydatna w Expert Mode, gdyż Lava Slime po śmierci rozlewa lawę.
  • Mechanizm z głazami i Spiky Ballami może być przydatny, ponieważ gracz może w ten sposób zadać znaczące obrażenia na początku walki.
  • Jeżeli gracz już pokonał ścianę, Clockwork Assault Rifle i Laser Rifle są efektywnymi broniami przeciwko niej.
  • Warto farmić ścianę, ponieważ upuszcza ona emblematy, które zwiększają obrażenia dla danej klasy o 15%, co może bardzo się przydać w Hardmode.
  • Star Cannon jest świetną bronią na bossa, ponieważ strzela szybko i zadaje wysokie obrażenia.

Po walce

Pokonanie Wall Of Flesh permanentnie aktywuje tryb Hardmode i tworzy warstwy Hallow i skażonego biomu w kształcie litery "V", która przechodzi przez środek piekła. Pojawiają się również trudniejsze potwory, nowy loot oraz możliwości, zarówno jak i nowi bossowie, i wyzwania.

Historia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki